Els escacs representa una lluita d'idees, una batalla intel·lectual entre dos bàndols que poden crear amb les seves jugades veritables obres d'art.
El primer objectiu d'aquest llibre d'escacs per a principiants ha estat dotar d'una eina bàsica a tots aquells que es dediquen a l'ensenyament dels escacs.
No obstant això, gràcies a la senzillesa del mètode utilitzat i de la gran quantitat d'exemples (proposats i solucionats) és també ideal en l'auto-aprenentatge dels escacs per a qualsevol persona que vulgui adquirir una bases fermes en la iniciació d'aquest joc.
Iniciació als escacs està estructurat en cinc parts complementàries entre si: les lliçons teòriques, els exercicis, la selecció de partides, el vocabulari i el reglament del joc. Aquest llibre és, sobretot, un manual d'escacs a l'estil clàssic, on s'expliquen les principals regles del joc d'una manera completa i exhaustiva, però alhora amb un llenguatge senzill i clar.
Al final de cada capítol es troben també, a manera de resum, els punts més importants del tema que s'ha explicat o una sèrie de consells molt interessants per als que s'inicien en aquest joc. La part teòrica es completa amb una sèrie d'exercicis que fan referència a la principals facetes del joc i amb una selecció de partides, totes elles jugades per campions del món, amb les quals s'intenta mostrar un ventall d'estils de joc ben diferenciats.
El llibre es completa amb un vocabulari que recull les paraules i expressions més utilitzades en l'argot ajedrecística, que serveix per aclarir les diferents dubtes terminològics que puguin sorgir en l'aprenentatge dels escacs.
Finalment, s'inclou una versió completa i actualitzada dels principals reglaments del joc d'escacs de la Federació Internacional, que és l'organisme que regeix totes les proves i competicions oficials d'escacs.
Els autors, Antonio López Manzano i Joan Segura Vila, són grans especialistes en el tema. El primer és Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials.
Treballa com a secretari de la Federació Catalana d'Escacs i dirigeix la revista Butlletí d'Escacs. El segon és Enginyer Tèxtil. Ha estat subcampió de Catalunya en categoria preferent i té el títol d'àrbitre internacional d'escacs.
- Idioma
- Castellà
- Editorial
- Paidotribo
- Autor
- López Manzano, Antonio
- Traductor
- Joan Segura Vila
- Format
- 15 x 22 cm.
- Encuadernació
- Tapa dura
- Pàgines
- 189
- Edició
- 1ª 6 / 1995
- ISBN
- 978-84-8019-206-2
- EAN-13
- 9788480192064
- Temàtica
- Per a nens
- Any de publicació
- 1995